chia puding
Sütés-Főzés

Banános Chia Puding

Már régóta szemezgetek a chiamag pudinggal, de eddig még nem készítettem itthon. Chiamagot is inkább zab mellé kásaként főztem meg vagy joghurtba kevertem. Úgyhogy itt volt az ideje pudingként is kipróbálni a chiamagot. A banánt meg nagyon szeretem, gondolom ez már neked is feltűnt, mivel több banános receptet is feltöltöttem már ide: banánkenyér, banános zabkeksz.

Köztudott, hogy a chiamag egy nagyon egészéges élelmiszer, fontos energia és fehérje forrás. Omega-3 zsírsavakban, kalciumban, magnéziumban, mangánban, rézben és egyéb ásványi anyagokban gazdag magról beszélünk. A chiamag semleges ízű, ellenben nagy a vízmegkötő képessége, ezért a chiamag kifejezetten ajánlott fogyókurás étrend részeként. Szóval ha elkészíted ezt a chia pudingot, azt a beach body-d is díjazni fogja! 😉

Nézzük, mire is lesz szükséged, hogy te is összedobhasd otthon ezt az egyszerű édességet.

Hozzávalók:

  • 72 g chiamag (nagyjából 6 csapott evőkanálnak felel meg)
  • 1 db közepes méretű banán
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 2 evőkanál juharszirup
  • 360 ml mandulatej

Elkészítés:

Egy keverő tálban villa segítségével pépesre törjük össze a banánt. Adjuk hozzá a chia magot, kakaót, juharszirupot és mandula tejet. Óvatos mozdulatokkal (hogy nehogy kilocsoljuk a tálból az alapanyagot) keverjük össze, hogy egy szép masszát kapjunk. Az összekevert alapanyagokat adagoljuk poharakba vagy befőttes üvegekbe és tegyük hűtőbe legalább 2 órára, de az se baj, ha egy egész éjszakát bent marad. A chia mag kideged a mandulatejben és nem lesz folyós az állaga, így akár magaddal viheted és tízoraiként is elfogyaszthatod. Díszítésnek banánt és reszelt étcsokoládét használtam. Természetesen ez elhagyható, ha nem akarsz vesződni vele.

Ha tetszett a chia puding recept, kövess facebookon és instagramon, hogy ne maradj le az új tartalmakról.

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük